santau

santau...dengki sampai mati...
ckp sal santau meti suma org dah taw apa benda santau nie...

Santau merupakan kepada sejenis ilmu hitam yang digunakan untuk meracun musuh. Secara umum, santau dilakukan dengan 2 cara iaitu cara fizikal dan cara santau angin.

Santau secara fizikal biasanya meracun seseorang melalui makanan atau minuman . Makanan seseorang itu ditaruh miang buluh, kaca , serbuk Ipoh , bisa besi , dan lain-lain. Bahan-bahan tersebut akan memasuki perut seseorang dan akan melukakan bahagian dalam perut. Musuh yang termakan racun santau ini akan muntah darah , pitam , pengsan dan meninggal dunia. Terdapat juga jenis santau yang hanya perlu diletakkan pada baju atau kasut mangsa. Bagi santau jenis ini, serbuk kaca atau buluh akan menyebabkan rasa miang yang menyebabkan mangsa menggaru. Perbuatan ini akan melukakan kulit mangsa dan membolehkan bahan racun ramuan santau memasuki saluran darah, dengan itu meracun mangsa.

Santau angin lebih mistik iaitu dengan bacaan jampi tertentu dan dihembuskan ke arah musuh.

Menurut kepercayaan juga, pengamal ilmu santau sukar atau tidak dapat zuriat disebabkan bisa santau yang diamalkan oleh mereka mampu membunuh zuriat yang dikandung oleh isteri mereka.

sumber wikipedia

emm..aper kaw org tnggu lg...p tng0k cite nie..xde rs rugi p0n kal0 g tng0k..gmpak gak cite nie...jngan lpa t0k tng0k cite nie taw...skng la prfilman malaysia.. :)




post signature

2 comments:

Suraya I. said...

yes, mmg x rugi tgk santau. at least cte nh lbey rasional drpd momok the movie + skrip 7707 yg gle mnyesal sbb tgk T__T

dfsdf said...

taw xpe...skrip 7707 2 tah pe2..tng0k antu xtk0t pe p0n...hahhhaa...rs mcm nak tglak lak kal0 ingt cite 2

Copyright Reserved by Roslina