30 rahsia wanita..lelaki mesti tahu

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2.
Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3.
Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4.
Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.
5.
Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6.
Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7.
Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.

8.
Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9.
Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10.
Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna.

11.
Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12.
Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik saja ganggang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan dan ! tak sampai sepuluh minit, semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13.
Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan!

14.
Jika kamu menyukai sorang wanita, cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15.
Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16.
Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu, teruskan usahamu untuk memikatnya.

17.
Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!

18.
Selepas sorang gadis jatuh cinta, dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19.
Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis, cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20.
Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama! yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

21.
Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22.
Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23.
Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24.
Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25.
Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

2
6. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati.

27.
Senjata wanita adalah airmata!!

28.
Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini! dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29.
Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah.

30.
Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.
post signature

25 comments:

ZhEt said...

betul betul betul :)

♫♫Remaja Komputer♫♫ said...

byk nya!!

[[iidyLL_iceneSS]] said...

most of it are true...
huhuhuhu
baca smbil tersenyum n bfikir adakh diri inginkn sebegitu juga...
ngee~~~~

black_mel said...

leh guna buat panduan ni...tq...

fatin hanani said...

:D btoi2
tips yg sgt beguna pada laki.hahaha
tmbah2 yg x romantik hihihi
betul x?? :D

Kulanz Salleh said...

wah, rahsia wanita terbongkar.. hehe
apapun.. thanks perkongsian ni..

Cik Rara said...

semua ni tsgtlah btoi..hehe :)

nurKN @ Nur said...

waa..drLove in making..sgt2 suke dgn N3 nih..

.::WaNiE::. said...

mmg sebenarnya mudah sangat nak ambil hati perempuan

sebab tu ramai yang terjebak

eh apakah? ahaha

dunspeak♥ said...

4.Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

sokong2!!erk..?

adrie said...

hehehe...entri yg menarik

r0sLiNa said...

t0l2...

RoMz said...

betol ke semua perempuan macam nie..? kalau betol bagus la.. =)

HonEyBuNNy said...

ye...setuju jugak..heheh

anassuhada said...

hampir semua betul nih..
gud gud .. gud ntok lelaki..huu

.miss d'ieyna. said...

wuuu.sgt2 setuju dgn rahsia wanita ni.lelaki patut ingat! hehehe.

si[jari] telunjuk said...

Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

~saya setuju dengan statememnt ini :))

nosembilanbelas said...

hahahahha. mana pengomen lelaki.komen la cepat nak dengaq ni

Cik Bucken said...

suke no 12
cikbucken dlu camtu.ececehh~~

Cik Ubi said...

banyak sgt nie..mau kene amik short sem tuk jd laki cemerlang..:p

.s.o.f.i.a. said...

setuju!!!!!!! esp yang no 27!!! he he....

iqbalsyarie said...

Nice~!Tq share
Latest post:Aku malu!!

faizzazh said...

bnynye...
de 30...
tp kekasih saya tu cmne ntah???
dia tu siap da kuar ngn jntn lain.. da 2 kali lak tu... grm gile aku...

ntah.. tatau la... bdoh sgt ka aku.. ke aku kayu

.s.o.f.i.a. said...

dah print bg kat boyfie...... suh dia baca dan paham elok2.....

Anem arnamee said...

sweetnyer tips:)

Copyright Reserved by Roslina