Kek Meletup?

JOHOR BHARU - semalam terdapat atap sebuah rumah disini berlubang akibat daripada kek yang meletup. Kejadian ini disedari oleh anak perempuan  mereka setelah mendengar sesuatu seperti letupan,letupan dikatakan berpunca dari kek yang dikatakan dimasak terlalu lama. Menurut salah seorang jiran mereka berkata ada kemungkinan anak jirannya yang memasak ini kerana ibu bapa jiranya bekerja  beliau juga meberitahu kami ada mendengar seperti orang memasak didapur. Walaubagaimanapn tiada nyawa yang terkorban disebakan oleh kek tersebut. Sumber- metol

Tetapi sungguh malang kerana laporan tersebut adalah palsu semata-mata. Yang sebenarya tak ada pun kek meletup,saja nak buat korang terkejut beruk,tapi post  kali ini merupakan sambungan dari “jom masak”.

Disini nak bagi tahu korang semua akhirnya kek coklat kukus berjaya dihasilkan yang penting dimasak 101% oleh ku yang bernama Roslina..HIHIHI muka bangga,yang penting boleh tahan juga kek yang dibuat dari hasil tangan sendiri  walaupun kali pertama buat kek tanpa bantuan sesiapa pun J  
Tapi kek nya tak ada la lawa sangat, yang penting sedap dimakan. Tiba -tiba terfikir kalau dah betul-betul mahir boleh la buka kedai kek, ada hati juga aku nak buka kedai kek buat baru sekali dah nak buka kedai entah siapa la yang nak beli kek aku ??

10 comments:

MR. MIND said...

tak baik btl, ingat citer betul...kena blanja makan kek!!!

fyna said...

siap ade name lagi kek tue..
hehehe..





jom singgah n follow belog fyna.
http://inibelogfyna.blogspot.com/
;)

Farhana Jafri said...

haha ingtkan meletup btul2!! np xhias ngn rise choc yg wrna wrni.. bru nmpak lawa skit.. pastu ltak bunge2 and krim.. hehe gedik plak komen sruh wt tu ini.. hik3

jemput singgah ANASAURUS :)

r0sLiNa said...

MR. MIND : hahah sja jew nak wat gempak..oleh jew..tp byar sndiri :P

r0sLiNa said...

Farhana Jafri : 2 la mula wat xtrfkir lak..laps 2 tngok kat peti ais ada bnda alah 2..ambik jela HAHAHA

Shafiq Hashim said...

Glurpppp...
Sedapnya kek coklat pepagi nie..

IFA Athirah said...

pergh!coklat!sedap tu!!! http://www.geekintherainbow.blogspot.com/

darlinaboutique said...
This comment has been removed by the author.
r0sLiNa said...

Shafiq Hashim ; tahu xpe :)

acan ketot said...

ahaha...
buat gempak jew..

Copyright Reserved by Roslina